7 mars 2013

Dagens middag

Provade laga något idag som jag aldrig gjort tidigare. 
Visste att reaktionen från mannen i det röda huset skulle vara lite sådär. 
Han trodde nog inte riktigt på mig då han tittade in i kastrullen, o frågade allvarligt om vi ska verkligen äta det till middag. Ja sa jag glatt :)
Men han åt, jag åt och Line åt!
Och det vi åt var morotssoppa :) 
Satte även i några potatisar, för då var det ju ej bara morot. 

Vill ni veta hur jag gjorde den?
Började med att koka upp morot i vatten, skalad och skuren i små bitar. 
En lök fick också koka med.
Sedan åkte potatisen ned med morötterna och grönsaksfond och lite salt. Det fick sedan puttra tills allt var mjukt.
Silade bort en del av vattnet och mixade allt samman. Hällde i lite grädde och värmde upp det, i med lite peppar och klart! 
Smaklig måltid :) 

Inga kommentarer: